Pročitali ste mnoštvo predloga za rezime i verovatno ste videli mnogo različitih saveta kao što su; „NIKAD NEMOJTE pisati cilj rezimea“, ili „Razjasnite vaš krajnji cilj i plan“, ili „Ne koristite boju na CV-u“, ili „Pokažite vašu kreativnost u vašem rezimeu pomoću tipografije i upotrebe boja!”

Shvatamo – zbunjeni ste. Dobre vesti? Na današnjem tržištu postoji nekoliko stvari koje ćete uvek želeti da uključite u vaš rezime da biste privukli pažnju menadžera za zapošljavanje i regruta. Evo saveta na koje možete da računate:

Osnova: Bez grešaka…molim!

Sve je u detaljima

Jednostavne greške imaju posledice i ponekad i najmanja greška može da dovede do toga da ne dobijete zahtev za intervju. Obavezno triput proverite vaš rezime da li ima uobičajenih grešaka kao što su:

  • Upotreba prošlog i sadašnjeg vremena
  • Pravopis
  • Gramatika
  • Kohezivnost (tačke za nabrajanje, razmak i raspored, itd.)

Budite precizni u pogledu datuma zaposlenja

Da li krijete nešto? To može da pomisli menadžer za zapošljavanje ili regrut ako ste previše uopšteni u pogledu datuma vašeg zaposlenja ili staža u kompaniji.

Evo primera šta NE treba da radite:

Specijalista marketinga 2014-2016                   

Umesto toga, napišite:

Specijalista za marketing avgust 2014 – decembar 2016                   

Uverite se da su svi online portfelji i biografije ažurni

Dok glancate vaš rezime, uverite se da ga ažurirate na svakoj online platformi koju trenutno koristite ili ste koristili u prošlosti (tj. LinkedIn, Indeed, CareerBuilder, lični web sajtovi i još mnogo toga). Regruter ili menadžer za zapošljavanje mogu da koristei jednu od ovih platformi da uporede vaše iskustvo, tako da ćete želeti da potvrdite da ono što ste poslali odgovara njihovim aktivnostima pretrage na mreži!

Specifičnosti: Obezbedite čvrste dokaze

Preskočite sumiranje

Imate veoma ograničeno vreme da privučete pažnju menadžera za zapošljavanje i regruta. Ne gubite dragoceni prostor u rezimeu ili vreme čitaoca sa otmenim paragrafima. Ovi profesionalci žele što pre da dođu do suštine vašeg rezimea. Dakle umesto…

Postavite vaše tehničke/jake veštine na vrh vašeg rezimea

Šanse su da menadžeri za zapošljavanje i regruteri već imaju na umu najmanje 3-5 primarnih jakih veština za pravog kandidata. Ako ove veštine nije lako pronaći u vašem rezimeu, možda će im nedostajati i preskočiće vas – što znači da ćete morati da pozdravite tu sjajnu priliku pre nego što uopšte i pokušate da je iskoristite. Važne veštine koje treba da uvrstite na vrh vašeg rezimea su:

  • Vaše iskustvo sa određenim kanalima + tehnikama
  • Alati, softverske platforme i tehnološko iskustvo
  • Stručnost za kodiranje ili operativni sistem

Koristite uticajne akcijske glagole

Može da bude primamljivo da koristite poboljšane formulacije kako biste impresionirali vašeg budućeg poslodavca. Ali, problem sa ovakvom vrstom jezika je što ne govori uvek o vašim dostignućima u okviru uloge. Uverite se da ono što ste u rezimeu ima željeni uticaj korišćenjem akcijskih glagola kao što su vođstvo, redizajn, dopisivanje, implementacija, itd. da biste ilustrovali šta radite (ili ste uradili) na svakoj od vaših pozicija.

Dodaci: Šta vas čini idealnim kandidatom?

Dajte regruteru razlog da vas zaposli umesto vašeg kolege

Možda mislite da ste savršena osoba za taj posao. Pročitali ste opis posla i odgovarate svim kriterijumima za koje su rekli da se traže od kandidata. Ali, šta ako imate rivala – onog sa sličnim veštinama i pozadinom? Dolazak na posao će se često svoditi na to koliko dobro ističete vaše rezultate u okviru uloge. Umesto da jednostavno kažete šta ste radili na svakoj od vaših pozicija, opišite šta ste postigli. Evo nekoliko sjajnih primera:

  • Upravljao nalozima društvenih medija i povećao angažovanje na Twiter-u za 400%
  • Povećao stopu učestalosti klikova u AdWords kampanji za 25% dok se cena smanjila po kliku za 50%
  • Pokrenuo marketinšku kampanju putem e-pošte koja je dovela do 100 kvalifikovanih potencijalnih klijenata u roku od 7 dana

Pokažite značajne, relevantne informacije o sebi samima

Regruteri i menadžeri za zapošljavanje moraju da pronađu kandidate koji odgovaraju njihovim kriterijumima tehničkih/jakih veština. Ali, pored toga, oni takođe mogu da cene da dobiju detalje o vama koji bi mogli da ukažu na to kako biste se uklopili u kulturu njihove kompanije. Ako vam je ostalo malo prostora u rezimeu, iskoristite ga da ukažete na značajnu, relevantnu činjenicu o sebi.

Klonite se nerelevantnih informacija kao što je objava da ste „strasni kafepija“, ali NE uključujte nešto poput „Marketing trenera i mentora za BrandLab program“. Ovi sitni detalji su ono što može da vas izdvoji od vaših vršnjaka i pokrene u sledeću važnu fazu procesa zapošljavanja.