Šta je potrebno da postanete profesionalni web programer? Strast? Odlične veštine? Ili iskustvo? Šta ako vam kažemo da je odgovor nešto konkretnije? Ako počinjete kao web programer, vaš prvi i najvažniji zahtev je odličan portfolio. Naravno da ste veoma vešti, da znate nekoliko jezika za kodiranje, pa čak i da posedujete izuzetnu kreativnost. Međutim, sve ovo je od male koristi ako ne možete da dobijete klijentski projekat . A da biste to uradili, potreban vam je impresivan portfolio.

Ali dizajniranje portfelјa može da bude podmukao poduhvat. Portfolio nije samo o tome da izaberete izgled koji izgleda cool, da na njega nalepite sav vaš prošli rad i da ga prosledite potencijalnim klijentima. Za web programera, portfolio je u suštini predstavlјanje onoga ko je on kao profesionalac. I zato, sastavlјanje portfelјa koji stvara snažan prvi utisak na čitaoce je od suštinskog značaja ako želite da ostvarite dobre nastupe.

U ovom članku ćemo ispitati umetnost dizajniranja vizuelno privlačnog i preciznog portfelјa web programera koji će vam obezbediti poslove koje volite. Ali prvo, hajde da bacimo neko preko potrebno svetlo na klјučne elemente dobrog portfelјa.

Šta treba da sadrži obogaćeni portfolio web programera?

Portfolio web programera je u osnovi biografija, iako sa nekim pobolјšanjima. Kao takvi, postoje određeni klјučni elementi koje portfolio treba da sadrži. Hajde da pogledamo šta su ti elementi.

  1. Brendiranje: Uklјučivanje ličnog brendiranja u vaš portfolio (logotip, oznaka, itd.) ne samo da će vas učiniti profesionalnijim, već će vam pomoći i da se izdvojite iz gomile.
  1. Kontakt podaci: Ne treba vam nikakvo objašnjenje za ovo, zar ne?
  1. Biografija: Uklјučivanje 2-3 reda o sebi dodaje lјudski dodir vašem portfoliju omogućavajući vam da izgledate kao iskreniji i lјubazniji.
  1. Alma Mater – Obrazovni i profesionalni: Kao što smo pomenuli gore, vaš portfolio je u osnovi biografija. Dakle, u njemu morate da navedete vaše obrazovne i stručne kvalifikacije. Dodavanje nagrada i dostignuća je uvek plus.

Dizajniranje ubedlјivog portfelјa

Sada kada znate koji elementi su sastavni deo vašeg portfolija, vreme je da pogledate nekoliko saveta koji će vam pomoći da dizajnirate onaj koji vam savršeno odgovara.

 

web programera 1

  1. Neka raspored bude jednostavan

Obeležje svakog impresivnog portfelјa je njegova prohodnost. Bez obzira koliko je vaš portfolio vizuelno zapanjujuć, ako potencijalni klijenti ne mogu da se kreću kroz njega ili da razaznaju svaki vaš rad na prvi pogled, velike su šanse da će u potpunosti preskočiti vaš portfolio.

Stoga, kada dizajnirate vaš portfolio, vaš prioritet treba da bude da vaš portfolio učinite pristupačnijim. A za to morate da izaberete izgled koji naglašava jednostavnost a ne isfabrikovano razmišlјanje. Naravno, to ne znači da treba u potpunosti da isklјučite inovacije tokom procesa dizajna. Nekonvencionalno je uvek dobro, ali pokušajte da održite ravnotežu između lakoće upotrebe i estetike.

  1. Uklјučite dela koja vas profesionalno definišu

Odlučivanje koje radove da dodate vašem portfoliju može da bude zahtevniji zadatak nego što možete da zamislite. Ne samo da želite da pokažete vaše tehničke sposobnosti, već i da istaknete vašu kreativnu sposobnost u vašem portfoliju.

Da biste rešili ovu dilemu, trebalo bi da uklјučite samo one radove za koje smatrate da su najizglađeniji i u koje imate najviše samopouzdanja. Ukratko, dodajte one reči koje vas definišu kao profesionalnog web programera.

  1. Dodajte izjave za dodatni naglasak

Svedočanstva ne samo da govore vašim budućim klijentima o vašim sposobnostima kao web programera, već im ulivaju i poverenje u vaše usluge i pouzdanost kao profesionalca. Takođe, kada potencijalni klijenti čitaju o iskrenim rečima vaših prošlih klijenata, oni su privučeni emocionalnom privlačnošću tih reči, povećavajući vaše šanse da dobijete angažmane.

  1. Uklјučite nekoliko studija slučaja da biste pokazali vaše analitičke veštine

Kada sastavlјate vaš portfolio, dodavanjem samo slika vašeg rada učiniće ga monotonim. Da biste ga učinili uzbudlјivijim i rekli klijentima o tome koliko ste strastveni u vašem poslu, možete da dodate studije slučaja vaših projekata.

Ne morate da dodajete po jedan za svaki radni uzorak. Niti morate da kreirate studije slučaja koje obuhvataju hilјadu reči. Dovolјno je da jednostavno dodate neke osnovne informacije o projektu kao što su zahtevi klijenta, tehnički i kreativni izazovi sa kojima ste se suočili, kako ste ih prevazišli i koliko je klijent bio zadovolјan rezultatom.

  1. Vaši profili na društvenim mrežama su važniji nego što mislite

Danas, za web programere ili, za bilo kog IT profesionalca, posedovanje nekoliko društvenih medija nije samo opcija već i neophodnost. Barem Instagram i Facebook nalog su obavezni. I to je zato što rukovanje društvenim medijima ne samo da vam pomaže da se bolјe plasirate na tržište, već takođe deluju kao produžetak vašeg portfelјa. Stoga, kada klijent želi da istražuje više o vama, davanje rukovanja vaših društvenih medija je profesionalni potez.

Međutim, prvo morate da se uverite da je rukovanje vašim društvenim medijima u ispravnom redu. Za profesionalce, njihovo rrukovanje vašim društvenim medijima nije samo prostor u kojem objavlјuju nasumične stvari, već njihov pravi prikaz. Dakle, pre nego što odlučite da potencijalnim klijentima podelite vaše kontakte sa društvenim medijima, organizujte ih.

  1. Ubistveni poziv na akciju čini svu razliku

CTA-i ili pozivi na akciju su poslednji podsticaj koji vašim potencijalnim klijentima treba da vas zaposle. Kada potencijalni klijenti prođu kroz vaš portfelј, češće od jednom, mogli bi da budu umereno zabrinuti zbog određenih faktora kao što su zahtev za nedostajući posao ili budžetska ograničenja.

U takvim situacijama, dobro osmišlјen poziv na akciju će obaviti posao da ih nagovori. Kada razmišlјaju o tome da li da vam daju posao ili ne, pažlјivo sastavlјeni „dogovor“ će vam izuzetno pomoći. Ovo takođe podrazumeva da biste trebali da se uzdržite od dodavanja bilo kakvih generičkih CTA-ova jer oni možda neće moći da stvore uticaj koji želite.

Zaklјučak

Kreiranje portfelјa web programera nikako nije lak zadatak. Od estetike do pristupačnosti, postoji nekoliko faktora koje morate da uzmete u obzir pre nego što završite jedan. Zato, usvajanje strategije dizajna i praćenje ovih gore navedenih saveta (možete da dodate još saveta) može da vam pomogne da dizajnirate fantastičan portfelj!