U 2021. rad na daljinu i freelance rad će i dalje biti relevantniji nego ikada. 2020. je pokazala koliko je ovaj format rada zgodan i malo je verovatno da će ikada izaći iz mode. Potražnja za sadržajem sada je veća nego ikada, a ljudi koji umeju lepo i gramatički ispravno da pišu su izuzetno cenjeni. Danas ćemo vam reći o mogućim freelance poslovima pisanja, od poslova za početnike pa do one sa većim iskustvom.

Copywriter

Copywriter je profesionalac koji sastavlja koncept brenda ili reklamne kampanje, ispunjavajući sve tačke kreativnog zadatka. Reklamni tekstovi se kreiraju uzimajući u obzir svrhu kampanje, kao i preferencije ciljne publike. Copywriter je direktno odgovoran za tekstualni deo projekta. Često se od njih traži da pripreme logično objašnjenje u cilju zaštite izabranog koncepta. Copywriter može da piše sadržaj za web sajtove, opise proizvoda za prodavnice, postove za društvene mreže, kanale vesti, opise i skripte za video zapise i obavlja gomilu drugih funkcija.

Zahtevi za obrazovanjem su prilično retki u oglasima za posao za radna mesta za pisanje tekstova. Autori dolaze u copywriting iz različitih profesionalnih oblasti i to im ide na ruku. Na primer, osoba sa medicinskom diplomom lakše će pisati o zdravlju, a sa tehničkom diplomom – o industrijskoj opremi i tehnologiji. Copywriting je usko povezan sa oglašavanjem, internet marketingom i PR-om, tako da diploma iz ovih oblasti takođe može da bude prednost pri konkurisanju za posao.

Editor

Suština rada editor-a je da ispravi stilske i logičke greške i da se pobrine da tekst jasno koristi sva pravila jezika. Rad korektora je malo drugačiji — oni ispravljaju samo pravopisne greške i eliminišu greške u kucanju. Međutim, često sve to radi jedna osoba. Možete da se zaposlite kao urednik akademskih tekstova, članaka za časopise, knjige i online publikacije.

Menadžer društvenih medija

To je profesionalac koji promoviše preduzeća, odnosno kompanije, brendove i pojedince, na društvenim medijima. Njihovi zadaci uključuju povećanje dosega klijentove stranice, poboljšanje percipiranog imidža kupca i komunikaciju sa pratiocima. Menadžeri platforme društvenih medija razvijaju i održavaju prisustvo organizacije u informacionom polju virtuelnog sveta, svakodnevno radeći na stvaranju novog sadržaja, neprestano inovirajući kako bi generisali moderne ideje i formate. Oni takođe nadgledaju analitiku i metriku učinka za njihove projekte.

Blogger

Pre desetak godina profesija blogera izgledala je kao nešto potpuno nemoguće. Takva aktivnost je više viđena kao hobi i razonoda. Danas je blogovanje prilično profesionalna oblast, i iako se još ne predaje (posebno) na univerzitetima, de facto je već specijalnost. Bloger je specijalista koji vodi online resurs. U prošlosti, njihova aktivnost je bila slična popunjavanju online dnevnika. Ljudi su na blogovima pričali o njihovim putovanjima, ličnim i emocionalnim iskustvima – svemu što se tiče njih lično i njihovih života. To mogu da budu stranice društvenih medija, vaš sopstveni blog na web sajtu ili video blogovanje na Youtube-u. Ako smatrate da deljenje vašeg života nije pravo za vas, možete da pokušate da budete menadžer ili pisac blogerskih postova.

Email Marketing

Trgovac e-poštom je stručnjak koji kreira i distribuira email newsletters-e. Glavna svrha ovog specijaliste je povećanje baze kupaca i informisanje kupaca i partnera o novim proizvodima i uslugama. Takođe, email trgovac razvija strategiju marketinga putem e-pošte, kreira i prilagođava trigger pisma, kreira uređivačku politiku i raspored pisama sadržaja, radi sa bazom pretplatnika, analizira i optimizuje ključne metrike mejling liste. Ova osoba ne samo da mora da pronađe prave reči da bi dobila ono što želi, već mora da izabere i pravo vreme za slanje poruka.

Prevodilac

Ako znate više od jednog jezika, lako možete da se okušate kao prevodilac. Prevodilac je specijalista koji prevodi informacije sa jednog jezika na drugi. Rezultat rada treba da bude što bliži originalu, ali u isto vreme prilagođen čitaocu. To može da bude prevod sadržaja web sajtova, kao i prevodi knjiga i članaka.

Transcriptionista

Ovaj rad podrazumeva doslovno prepisivanje onoga što ljudi kažu na snimku. Transkripti su potrebni, na primer, za postavljanje teksta onoga što je rečeno na sajtu radio stanice ili drugog medija. Ponekad autori kurseva, predavanja i obuka naručuju transkripciju audio zapisa i trebaju im za dalji rad.

Ako prepisivač zna strane jezike, može da transkribuje snimke na različitim jezicima, a ne samo na njegovom maternjem.

Industrija slobodnih poslova pisanja je neograničena, i svake godine se pojavljuju nove pozicije i zanimanja zbog brzog razvoja digitalnog sveta i njegovog uticaja na naše živote. Samo treba da pokušate i shvatite da li je to polje pravo za vas.