Pandemija koronavirusa preokrenula je svet rada naglavačke – i sa hiljadama nezaposlenih iz raznih branši verovatno vam je na umu vaša sigurnost posla.

„Postoji mnogo neizvesnosti u svetu koji se menja pred našim očima“

Dobra vest je da postoje koraci koje možete da preduzmete da biste dokazali vašu vrednost, pomognu vam da zadržite posao koji imate i da napredujete čak i u teškim periodima. Naravno, nema garancija i ne možete da kontrolišete da li ceo vaš tim dobija otkaz. Ali ako preduzmete ove korake, takođe biste sebe učinili privlačnijim kandidatom u slučaju da trebate da tražite nešto novo.

Evo šest stvari koje možete da uradite da biste povećali sigurnost vašeg posla u nesigurnim vremenima, prema iskusnim profesionalcima sa iskustvom u upravljanju ljudskim resursima i talentima, regrutovanju, rukovođenju na nivou C i obučavanju u karijeri.

  1. Budite otporni, prilagodljivi, fleksibilni i promišljeni

Ovo su četiri veštine koje kompanije najviše cene, bez obzira na ulogu!

„One se zapravo pišu OPFP, tako da ih je lako zapamtiti i vizuelizovati sebe kako ste uvek opremljeni za plovidbu po nemirnim vodama“

Otpornost: Oporavak u teškim vremenima
Prilagodljivost: Prilagođavanje novim okruženjima
Fleksibilnost: Mogućnost i volju da se nosite sa različitim problemima
Pažljivost: Budite poštujući, namerni i komunikativni sa kolegama

Od svih ovih, otpornost je najkritičnija osobina u ovom trenutku. To znači da učinite sve što je potrebno da ostanete na površini i nosite se sa nepoznatim. Ako je OPFP sav o održavanju čamca u pokretu, otpornost je sila koja će vas motivisati da vučete vesla.

Osim održavanja tog zamaha, takođe ćete morati da evoluirate. Konkretno, trebalo bi da obratite pažnju na ono što se dešava u vašoj kompaniji i da posmatrate trendove u industriji šire. Neka vam bude posao da zadovoljite potrebe promenljivih okolnosti. Preuzmite zadatke i projekte sa kojima se treba uhvatiti u koštac u ovoj novoj stvarnosti kako biste pomogli vašem poslodavcu da uspe upravo sada – bilo da se radi o vođenju virtuelnih sastanaka ili preuzimanju druge uloge ili dodatnih odgovornosti u okviru manje kompanije.

Drugim rečima, idite sa tokom ako vas neko zamoli da uradite nešto što je izvan vašeg originalnog opisa posla. Razmislite gde još možete da priskočite u pomoć. Biti otvoren za popunjavanje tamo gde je potrebno, samostalno identifikovanje mogućnosti i razvijanje discipline koju treba pratiti zahtevaće vreme i posvećenost. Ali to može da bude ono što vas izdvaja.

I ako sve to možete da uradite, a da pritom budete ljubazni i pažljivi prema vašem menadžeru, saigračima i saradnicima širom kompanije, postaćete poznati kao neko ko može da prihvati bilo šta, kao i odličan kolega od koga niko ne bi želeo da se rastane.

Sigurnost posla 1

  1. Demonstrirajte inventivno razmišljanje

Ne radi se samo o tome da budete fleksibilni i prilagodljivi kada je u pitanju vaša uloga; takođe želite da iskoristite vašu kreativnost za dobrobit cele organizacije. Iznesite nove ideje kako biste pomogli vašoj kompaniji da prebrodi nepredviđene prepreke sadašnjeg trenutka i one koje su tek pred nama. Kada čitave industrije vide kako njihov način poslovanja izlazi iz okvira, vreme je da se ponovo napišu sve knjige o tome kako stvari treba da se rade. Jedina loša ideja je da ih uopšte nemate.

„Sada više nego ikada, poslodavci traže ljude koji mogu da reše njihove bolne tačke“

Sjajno je ako vaši predlozi mogu da pomognu vašoj kompaniji da privuče više poslova ili smanje troškove – nešto što može da dovede do sačuvavanja poslova, uključujući i vaš – ali čak i ako vaše ideje ne pomažu direktno u povećanju prihoda ili uštedi, vaše kreativne i snalažljive ideje mogu i dalje da vas čine vrednim zaposlenim za koga će vaša kompanija želeti da ga zadrži.

  1. Postanite doživotni učenik

Čak i pre globalne pandemije, uvek su postojale „neke vruće marketinške veštine, nova prodajna taktika ili najnoviji tehnološki niz za savladavanje“. Postati vešt u svakoj sjajnoj stvari koja se pojavi nije ono što je na kraju krajeva važno, već „znati kako da naučite i brzo napredujete“. „Kako se svet menja, moramo da usvojimo način razmišljanja da smo studenti za ceo život.

Razmislite o veštinama koje još niste razvili, ali su vam možda potrebne – a zatim da se fokusirate na njihovo sticanje, čak i na samo jedan sat nedeljno. Na primer, ako ste marketinški stručnjak na društvenim mrežama u timu koji je postao manji i sve lošiji, možda ćete odlučiti da poboljšate vaše veštine podataka kako biste mogli bolje da analizirate učinak i povećate angažovanje pohađanjem online kursa i kontaktiranjem kolega trgovaca u industriji koji mogu da podele njihove uvide o tome šta im je bilo od pomoći. Kakva god da je vaša situacija, ključ je da „počnete sa malim, fokusiranim i doslednim koracima“.

Dok budete sticali nove veštine i znanja, počećete da shvatate načine na koje volite da učite. Primetićete u kom formatu vam je najlakše da zadržite nove informacije, koje doba dana je za vas najproduktivnije i gde leže vaše prednosti i mane, i sve to će vas takođe učiniti boljim zaposlenim. Ako uzmete to vreme da budete introspektivni i proaktivni, to može da pomogne vašoj kompaniji ovde i sada – dok donosite ove nove veštine i povećanu samosvest na sto – i vama, na duge staze, pošto ćete steći reputaciju kao samopokretač koji preuzima inicijativu da uskoči kada je to potrebno.

Čak i dok učite da biste uspeli u vašoj trenutnoj ulozi, preporučuje se da pripazite na širu sliku u slučaju da trebate da napravite korak kasnije. Za početak: Obratite veliku pažnju na oblasti koje su najbolje pozicionirane za rast tokom ove pandemije — uključujući e-trgovinu, korisničko iskustvo, digitalnu strategiju i zdravstvenu zaštitu. Zatim: Izoštrite veštine koje mogu da budu relevantne za ove industrije.

  1. Rešite stvari brzo i efikasno

Iz ličnog iskustva u poslovnoj školi, mislimo da je strateška vizija najvažnija veština koja može da se ponudi poslodavcima, ali sada se to može uporediti sa stvaranjem „lepog PowerPoint špila“ bez mogućnosti da se na njemu bilo šta izvrši. Sada kao lider, ona shvata da su poslodavcima potrebni članovi tima da bi bili orijentisani na rešenja – i da bi ih izvršili.

Još bolji su oni koji rešavaju probleme koji se suočavaju sa izazovima bez pitanja.

 „U dobrim vremenima, imamo luksuz da smislimo siguran strateški plan sa čvrstim vremenskim okvirima; sa COVID-19, mnogi od tih planova se bacaju kroz prozor”

Ono što kompanijama treba – dok se okreću da usvoje nove poslovne modele i tokove prihoda i dok nezaposlenost vrtoglavo raste – su zaposleni koji „mogu da urade stvari, brzo“. Drugim rečima: ljudi koji mogu da zasuču rukave i urade zadatak koji je pri ruci, bez obzira koliko mali ili „ne baš glamurozni“.

Oni koji će sada uspeti su „najteži radnici sa najvećom upornošću“.

„Sada više nego ikada, oni ljudi koji imaju hrabrost, odlučnost i posvećenost će se izdvojiti od njihovih vršnjaka.”

  1. Nastavite sa umrežavanjem

Bez obzira da li tražite nove mogućnosti ili ne, umrežavanje je veština koju je vredno razvijati, posebno u vremenima neizvesnosti.

Dok toliko ljudi ostaje kod kuće u izolaciji, mnogi će verovatno ceniti što ste se obratili. „Svi mi žudimo za vezama. I nikad ne znate kada bi ovo moglo da vam otvori vrata”. Ona predlaže da tražite webinare za prisustvo, da organizujete virtuelne sastanke na kafi sa sadašnjim kolegama i da se obratite bivšim kolegama da se prijave. „U redu je biti ranjiv i deliti svoja iskustva – svi smo u ovome zajedno“.

Sada je možda trenutak da pomognete drugima koji su trenutno pogođeni gubitkom posla i da postanete poznati kao velikodušni timski igrač. Ili, ako zaista želite savet ili pomoć u karijeri, „nemojte da se plašite da tražite ono što vam je zaista potrebno“. Možda je to uvid u to kako da napredujete u vašoj trenutnoj ulozi ili savet o tome kako da usavršite vaše veštine u određenoj oblasti. „Ljudi vole da pomažu, i možda čak i nekome ulepšate dan dajući mu priliku da pozitivno utiče.

  1. Unesite empatiju u sve što radite

Meke veštine kao što je empatija su u velikoj potražnji među poslodavcima. Ne samo da će se ljudi sa kojima radite dobro osećati u vašoj blizini, već je veća verovatnoća da ćete zadržati vaš posao. „Kandidati koji njihovim ljudima i klijentima donose empatiju su oni koje stalno vidimo da se penju do vrha i sa kojima je, generalno, pravo zadovoljstvo raditi“.

Ljudi često izbegavaju da praktikuju empatiju zbog mentalnog napora koji je uključen, sugeriše istraživanje Američkog psihološkog udruženja – ali kada veruju da su dobri u empatiji, veća je verovatnoća da će to i da učine. Sjajno mesto za početak da povećate vaše poverenje u vaše veštine empatije – posebno u ovom trenutku kada se mnogi u vašoj kompaniji verovatno bore – je jednostavno da kontaktirate vaše kolege i pitate ih kako su. Zatim aktivno slušajte dok to dele, ponudite pomoć na bilo koji mali način i otvorite se zauzvrat.

Sa svakodnevnim životom koji se menja, prirodno je da se žudi za stabilnošću i sigurnošću. Iako ne postoje garancije, ovi koraci će vam pomoći da ojačate vašu poziciju u trenutnoj kompaniji i ojačate vaše veštine u slučaju da su vam potrebne ili se odlučite da istražite nove mogućnosti.