Da li ste znali da menadžment može da ima ogroman uticaj na učinak njihovih zaposlenih? Nedavne studije sugerišu da kada se zaposleni osećaju poštovanim od strane njihovih lidera, oni će na kraju raditi najbolje što mogu, što će dovesti do većeg profita kompanije na duge staze. Dakle, sada se možda pitate… kako neko može da postane inkluzivniji lider za njegove zaposlene? Da biste postali inkluzivni lider, morate da stvorite radno okruženje u kojem se prema svim pojedincima postupa pošteno i sa poštovanjem – i koji mogu u potpunosti da doprinesu uspehu cele organizacije.
Važno je da se kao lider stalno usavršavate – baš kao što to rade vaši zaposleni sa njihovim veštinama i znanjem. Ovo je nešto što će zahtevati vreme i kontinuiranu rutinu. Ne zaboravite da ugradite Vaš sopstveni stil upravljanja, kao i da koristite naše preporuke usput. Evo naših preporučenih koraka koje treba da preduzmete da biste postali efikasniji i inkluzivniji lider u Vašoj firmi.
Budite transparentni
Kada budete transparentniji, na kraju ćete otkriti da nemate šta da krijete. U očima drugih ljudi, posebno članova Vašeg tima, uspostavljate se kao poštena osoba od poverenja. Na primer, deljenje finansijskih detalja u vezi sa projektima sa vašim timom je izuzetno važno. Čineći to, u suštini ih pozivate da povežu njihov učinak sa uspehom i rastom organizacije. Ova veza će im omogućiti da drugačije sagledaju budućnost kompanije. Rezultat – oni će preuzeti vlasništvo nad brendom.
Podstičite otvoreni dijalog
Dajte sve od sebe da otvorite diskusiju u pozitivnom pravcu. Zapamtite da ne pokušavate da izazovete bilo kakvu raspravu među Vašim zaposlenima. Tada članovi Vašeg tima mogu zajedno da donose informisane odluke. Na primer, uokvirite diskusiju tako što ćete početi sa nečim poput ovoga: „Mislim da smo svi na istoj strani oko poboljšanja našeg procesa, ali pre nego što odemo predaleko, želim da dobijem svačiji doprinos. Odvojili smo 20 minuta da obavimo ovaj razgovor i zajedno donesemo konačnu odluku.”
Cenite povratne informacije zaposlenih
Odličan način da dobijete zdrave povratne informacije je da to zatražite od Vaših zaposlenih. Kao što je izvršni direktor Google-a Eric Schmidt jednom rekao: „Mi vodimo ovu kompaniju na pitanjima, a ne odgovorima. Pitajući Vaše zaposlene šta misle, dozvoljavate im da govore i objasne njihove ideje. Primanje vrednih povratnih informacija od Vaših zaposlenih može da dovede do poboljšanih stopa zadržavanja, veće lojalnosti i iznad svega boljeg angažovanja zaposlenih.
Prihvatite saradnju među vašim zaposlenima
Kako skupovi veština zaposlenih postaju specijalizovaniji, saradnja na radnom mestu će biti važnija nego ikada ranije. Saradnja ima mnogo prednosti i može da pomogne grupi ljudi da se okupe kako bi doprineli njihovom stručnošću za zajednički cilj i/ili projekat. Ovo je odlična prilika za zaposlene da nauče nove veštine i perspektive, kao i da izgrade značajnije odnose sa njihovim vršnjacima.
Prihvatite da ne znate baš sve
Kao što je Albert Einstein jednom rekao: “Jednom kada prestanete da učite, počinjete da umirete”. Lepota pojedinca je u tome što svako ima njegovu jedinstvenu perspektivu. Kao lideru, važno je da se klonite ideje da, „ovako smo to uvek radili i da ćemo tako da nastavimo da radimo“. Da biste postali inkluzivniji lider, morate da ostanete otvorenog uma što je više moguće i cenite misli vašeg zaposlenog. Prihvatite to kada niste sigurni u pitanja koja vaši zaposleni mogu da postave. U redu je da kažete da niste sigurni u tačan odgovor, ali dajte im do znanja da planirate da saznate te informacije za njih. Ako neko od vaših zaposlenih zna odgovor, dajte mu priznanje za poznavanje najboljih praksi o određenoj temi ili procesu.