Da li obeshrabrujete odlične kandidate da se prijave na vaše konkurse za posao? Pisanje inkluzivnih i raznovrsnih opisa poslova vaš je prvi korak ka privlačenju vrhunskih talenata. Prema izveštaju Hewlett-Packard-a, muškarci se prijavljuju za posao kada ispunjavaju samo 60% kvalifikacija, dok se žene prijavljuju samo ako ispunjavaju 100% uslova. Izveštaj takođe navodi da je 22% žena navelo da je njihov glavni razlog zašto se ne prijavljuju za posao taj što se plaše neuspeha. S druge strane, 13% muškaraca radije bi se prijavilo za neku poziciju i propali nego da se uopšte ne prijave. 

Dakle, kako napisati opise poslova koji omogućavaju ženama da se prijave istom stopom kao i muškarci? Ili, kako osiguravate da diverzifikujete vaš izbor kandidata? 

1. Koristite opšti, neutralni jezik

Cilj opisa posla je da pozove kandidate da se prijave. Da biste ovo uspešno uradili, morate da izbegavate upotrebu rodno pristrasnog jezika za koji se zna da obeshrabruje kandidate da se prijave. Žene će se često osećati obeshrabreno kada pročitaj oglas napisan u muškom rodu i obrnuto za muškarce. 

Na primer, kada žene naiđu na reči kao što su „konkurentni“ ili „snažni“, mogu da se osećaju obeshrabreno da se prijave za tu određenu ulogu. Muškarci se često osećaju obeshrabreno kada pronađu ženski jezik u opisima posla kao što su „podrška“ ili „negovanje“. Pazite i kada je u pitanju odabir zamenica. Umesto da koristite reči poput „on ili ona“ napišite „vi“ ili „oni“ kada opisujete odgovornosti.

2. Izbegavajte žargon i složene opise pozicija

Korišćenje složenih rečenica i reči može da učini da se neki kvalifikovani kandidati osećaju nekvalifikovanim za poziciju. Pretpostavite da kandidati ne razumeju značenje i opišite poziciju. Fokusirajte se na pisanje opisa poslova koji sažeto opisuju pregled posla, odgovornosti i zahteve. 

3. Dajte prioritet vašim „mora da ima“

Da biste privukli kandidate sa različitim veštinama, morate da osigurate da su vaši zahtevi za ulogu napisani efikasno. Umesto da navodite brojne zahteve, izbrišite „Lepo je imati“ i uključite SAMO ono što je stvarno neophodno. Ako znate da postoji određena fleksibilnost u pogledu kvalifikacija, pokušajte da ublažite jezik. Na primer, možete da koristite izraze kao što su „upoznati“, „neko prethodno iskustvo“ i/ili „osnovno poznavanje“. Zapamtite da je manje jednako više, posebno u ovom odeljku opisa vašeg posla.  

4. Predstavite prednosti i vrednosti vaše kompanije

Ako vaša kompanija nudi velike pogodnosti, obavezno ih navedite u opisu posla. Iako neće svaki zaposleni da iskoristi vaš paket beneficija, ipak je važno da dokažete vašu posvećenost vašim radnicima, posebno u ovoj oblasti.

Još jedna sjajna stavka koju možete da dodate opisu vašeg posla su vrednosti ili izjava o misiji vaše kompanije. Ovo je način da kandidati steknu dobru predstavu o tome do čega je vašoj kompaniji stalo i da privuče ljude zajedničkih vrednosti. Ako je vaša kompanija osvojila nagrade i/ili podržava određene neprofitne organizacije – obavezno ih istaknite u ovom odeljku.