Mnogi lјudi misle da blogeri pišu duhovite anegdote o svojim mačkama, a novac im nekako izleće iz njihovih ekrana. Nažalost, to nije slučaj. Ima mnogo faktora koji određuju koliko blog može da zaradi. Zato će ova lista demistifikovati pet najčešćih načina kako blogeri zarađuju novac.

Prihod od oglasa

Od reklamnih oglasa do takmičenja i poklanjanja, prihodi od oglasa mogu da imaju različite oblike. Kako se navodi, blogeri ne šamaraju samo jedan stari oglas i završavaju posao. Dotični oglasi moraju da budu relevantni za cilјanu publiku ili će vlasnici blogova rizikovati da odteraju njihove čitatelјe.

Neke manje očigledne metode oglašavanja uklјučuju:
• Sponzorisane poruke
• Oglasne mreže
• Newsletter oglašavanje
• Video oglasi
• Tekstualne veze
• Unakrsne promotivne kampanje
Budite pažlјivi sledeći put kada odete na omilјeni blog i možda ćete primetiti nekoliko od ovih.

Prodaja proizvoda

Nije neuobičajeno da blogeri promovišu svoje proizvode za razliku od promocije tuđih proizvoda. To je zato što treba ozbilјno zaraditi novac ako imate dovolјno prometa i pretplatnika. Pojedini sajtovi potencijalno zarađuju stotine dolara dnevno prodavajući stvari poput e-knjiga ili majica.

Iako proizvodi mogu da se razlikuju, svi imaju jedno zajedničko: njihovi proizvodi upotpunjuju njihove niše.

Ortački marketing

Ovo je glavni zarađivač novca za kupovinu uz pomoć orijentisanih blogova. U osnovi, vlasnici blogova plaćaju malu proviziju svaki put kada njihovi čitaoci kupuju bilo šta koristeći vezu.

Ortački marketing dobro sinergiše sa blogovima koji svakodnevno beleže veliki promet. Manje poznati blogeri nisu neuobičajeni da sami razvale same preporuke o proizvodima. Dakle, ako ste se ikada zapitali zašto su uvek tako teško pritiskali svoje čitatelјe da koriste njihove linkove ili kod za popust, sada znate.

Pružanje usluga

Nije tajna da mala preduzeća koriste svoje web sajtove kao način da nadopune svoje usluge. Ali ne morate da budete posao da biste pružili uslugu svojim čitaocima, posebno ako ste stručnjak u vašoj oblasti. Mnogo blogera nudi stvari poput treniranja, slobodnih veština i konsultanskih usluga bilo kome i svima. Nije neuobičajeno da neko upozna većinu svojih klijenata putem bloga.

Korišćenje događaja

Ako ste dobri u onome što radite, lјudi će to primetiti. Kada to urade, verovatno će vas pozvati na konferencije, izvesti vas na ručak i platiti vam da budete gost govornik. Događaji poput ovih koriste blogeru na dva načina: prvo, bloger je podmiren na neki način da bude tamo. Drugo, oni posredno promovišu svoj blog i povećavaju svoju već veliku publiku. Skoro da su plaćeni za reklamiranje.

Rezime

Bez obzira da li ste novi bloger ili autsajder koji gleda unutra, imajte na umu da klјuč uspeha na mreži zavisi od raznolikog toka prihoda. Blog bi trebao da posluži kao osnova za to, a ne kao krajnji cilј.