blog.nadji-posao.rs
Za poslodavce

Kako da izgradite zdravo, pozitivno udalјeno radno mesto

Kako da izgradite zdravo Naslovna

Pandemija COVID-19 ubrzala je mnoge trendove na radnom mestu koji su se već razvijali pre nego što je koronavirus promenio svet. Možda je najveći trend bio u dalјinskom i distribuiranom radu. Do jeseni 2020. skoro 65% zaposlenih na platu i skoro 50% zaposlenih po satu radilo je na dalјinu.

Trend rada na dalјinu/hibrid se nastavio 2021. godine i verovatno će postati stalni deo poslovnog okruženja u budućnosti. Iako mnogi radnici pozdravlјaju ovu promenu, rad na dalјinu može da ima i negativnih aspekata. Galup je izvestio da su usamlјenost i izolacija poseban problem za zaposlene koji rade na dalјinu. Ako je vaša kompanija uspostavila udalјeni ili hibridni model, važno je da održavate zdravo, pozitivno radno mesto kako bi zaposleni mogli da ostanu prilagodlјivi i efikasni u njihovom poslu.

Negovanje zdravlјa na poslu uklјučuje faktore životne sredine, organizacione i individualne faktore

Zdravo, pozitivno radno mesto za udalјene i hibridne timove

Prema Svetskoj zdravstvenoj organizaciji, zdravo radno mesto ima za cilј da pobolјša bezbednost, zdravlјe i opšte blagostanje njegovih radnika. Pozitivno radno mesto promoviše cilјeve i rast njegovih zaposlenih. Zajedno, zdravo i pozitivno radno okruženje podstiče uspeh njegove radne snage i, dugoročno gledano, uspeh poslovanja.

Kada je vaša radna snaga lična, lakše je da uspostavite i održavate zdravu i pozitivnu kulturu. Međutim, moguće je da se da prioritet zdravlјu i pozitivnosti među vašim zaposlenima, bez obzira na to gde se nalaze, sve dok preduzimate korake da odgovorite na izazove sa kojima vaši udalјeni radnici mogu da se suoče.

Da biste bili sigurni da su vaši zaposleni zdravi, potrebno je da negujete zdravlјe na poslu. Postoje individualni, ekološki i organizacioni faktori koji dolaze u igru:

Pored negovanja zdravog radnog mesta, takođe je važno da se fokusirate na generisanje pozitivnosti u vašoj udalјenoj radnoj snazi. Kvaliteti pozitivnog radnog mesta uklјučuju:

Moguće je da uspostavite ove zdrave i pozitivne uticaje na potpuno raspoređenu radnu snagu. Možda ćete morati u velikoj meri da se oslanjate na tehnologiju, ali možete da stvorite zdravo, pozitivno radno mesto za udalјene i hibridne timove.

Saveti za izgradnju snažnog tima na dalјinu/hibrid

Dajte prioritet mentalnom zdravlјu i empatiji. Empatija je klјučni aspekt emocionalnog zdravlјa i opšteg blagostanja. Kada menadžeri i drugi rukovodioci na radnom mestu imaju empatiju za ono kroz šta zaposleni prolaze, to ne samo da pobolјšava radno iskustvo zaposlenih, već ima pozitivan uticaj na njihove živote u celini.

Period promene ili izazovan događaj pruža priliku liderima da još više ulažu u dobrobit njihovih zaposlenih. Lideri treba da vežbaju strplјenje i razumeju da može da potraje da se naviknu na udalјeno ili hibridno radno okruženje. U ovim vremenima, davanje prioriteta opštem blagostanju zaposlenih, posebno njihovom mentalnom zdravlјu, je suštinski aspekt pozitivne i zdrave kulture radnog mesta.

 

Redovno komunicirajte. Uspešan dalјinski ili hibridni tim zavisi od dobre komunikacije, a komunikacija ne mora uvek da se odnosi na posao. Važno je da zakazujete redovne sastanke, bilo sa timom u celini ili jedan na jedan, i trebalo bi da se na tim sastancima ohrabruje da razgovarate o životu van posla, baš kao što bi lјudi govorili da su licem u lice. To pomaže zaposlenima da se osećaju podržano i podstiče vezu.

Povrh ovoga, radite sa vašim zaposlenima na implementaciji rasporeda komunikacije koji je koristan za njih. Neki lјudi možda više vole sastanke od sat vremena jednom nedelјno, dok bi drugi radije imali kratke sastanke svaki dan. Ako menadžeri mogu da se sastanu sa svakim članom tima na osnovu njihovih preferencija, to dodatno podržava zdravu, pozitivnu kulturu rada.

Izgradite osećaj povezanosti i pripadnosti. Iako je vaš tim možda fizički odvojen, i dalјe bi trebalo da oseća pripadnost. Negujte vezu i saradnju sa vašom udalјenom ili hibridnom radnom snagom uspostavlјanjem kooperativnog okruženja i uz pozitivno pojačanje. Ohrabrite zaposlene da ostanu u kontaktu jedni s drugima i zakažu timske aktivnosti. Na primer, kada je pandemija udarila, neka radna mesta su implementirala virtuelne srećne sate kako bi zaposleni i dalјe mogli da se druže jedni sa drugima.

Pozitivno pojačanje vam omogućava da nagradite zaposlene za njihov doprinos, a pozitivno pojačanje je i dalјe moguće sa udalјenom radnom snagom. Neki primeri pozitivnog pojačanja koje udalјeni ili hibridni zaposleni mogu da dobiju od njihovog rukovodstva uklјučuju:

Kako da negujete zdravu i pozitivnu kulturu za vašu radnu snagu na dalјinu

Iako je vaša radna snaga možda udalјena, negovanje zdravog, pozitivnog radnog mesta je jednako važno kao što bi bilo da ste svi u kancelariji. Radnici na dalјinu i dalјe:

Iako se čini da je lakše podržati vaše radnike kada su u kancelariji, ipak je moguće podržati ih kada je ceo tim udalјen ili na hibridnom rasporedu. Negovanjem opšteg zdravlјa, primenom dosledne komunikacije i obezbeđivanjem da se vaši zaposleni osećaju povezani dok podržavate njihovo fizičko i mentalno zdravlјe, možete da uspostavite uspešnu kulturu za vaša udalјena radna mesta.

Related posts

Kako funkcioniše Facebook algoritam u 2022. i kako da ga naterate da radi za vas

admin_zoza
2 years ago

Osam saveta za prilagođavanje stalnim promenama rada u marketingu

admin_zoza
2 years ago

5 jednostavnih koraka da postanete inkluzivni lider

admin_zoza
3 years ago