U savršenom scenariju, vaše poslovanje je uvek efikasno i produktivno. Ali kada postoji višak posla koji treba da se završi, a vaši sadašnji zaposleni sa punim radnim vremenom su preplavljeni beskrajnom listom obaveza, bilo bi čudo da se završi ta dugačka lista promenljivih zadataka.
I sa finansijske i iz perspektive produktivnosti, angažovanje freelancera bi moglo da ima velike koristi za vaše poslovanje. Iako kompanije obično nemaju formalna ovlašćenja nad freelancerima, mnoge marketinške i IT kompanije smatraju da su njihove usluge neprocenjive.
Ali kada ti freelanceri koriste prednosti fleksibilnog rasporeda i rade van vaše kancelarije, može da bude teško da se pravilno upravlja njima. Pogledajte ova 4 saveta za upravljanje freelancerima:
1. Postavite očekivanja
Iako vaši freelanceri možda imaju očekivanja od vas, važno je da i vi njima postavite vaša očekivanja. Mnogi su možda već upoznati sa očekivanjima koja imate, ali nikada ne škodi da ih ponovo pregledate. Razgovarajte sa vašim freelancerima o rokovima, ciljevima ispunjavanja i šta mogu da očekuju od rada sa vašom kompanijom. Pitajte ih šta se nadaju da će izvući iz aranžmana – dobro je da pregledate namere kako biste bolje razumeli odakle dolaze. Takođe je dobra ideja da pogledate stil vaše kompanije, brend i glas kako bi ostali u skladu sa vašim poslovanjem.
2. Izgradite odnos
Ne dozvolite da vaši odnosi sa freelancerima padnu u monotoniju. Umesto da se oslanjate na njih da vam predaju nekoliko delova sadržaja i da budete u toku sa problemima na vašem web sajtu svakog meseca, upoznajte ih. Pitajte ih o njihovoj porodici i interesovanjima. Verovatno će ceniti trud i osećati se povezanije sa vašom kompanijom.
3. Dajte im povratne informacije
Ako ste zadovoljni njihovim radom, recite im. Ako niste zadovoljni njihovim rezultatima, recite im. Povratne informacije su neprocenjive i dugoročno će koristiti svima. Oni će imati bolju predstavu o tome šta tražite, a vi ćete biti zadovoljniji krajnjim rezultatom.
4. Koristite alate za saradnju
Kada freelanceri rade van lokacije, ključno je da održavateadekvatnu komunikaciju. Obavezno uključite freelancere na liste e-pošte, a istovremeno ih pozivajte na odgovarajuće sastanke i kancelarijske aktivnosti. Iako ne rade u vašoj kancelariji, ceniće osećaj da su deo tima.
Kakva su Vaša iskustva sa freelancerima? Koliko je među Vama koji rade sa freelancerima ili su i sami freelanceri? Freelanceri – radnici budućnosti!